Samen gaan we voor betaalbare zorg

Zorgtechnologie als een dienst

Zorg moet betaalbaar zijn en blijven. Daarom beweegt de zorgtechnologie van Avics moeiteloos mee met de unieke, veranderende zorgbehoeften van ieder individu. Onze diensten zijn eenvoudig op en af te schalen en je betaalt alleen voor wat je gebruikt. 

Natuurlijk zorgen we dat onze technologie van échte meerwaarde is. Dat kan alleen als het op de juiste manier wordt ingezet. Om dat te borgen bieden we intensieve begeleiding bij de implementatie en het gebruik van de zorgtechnologie. Onze zorgcoaches zorgen dat alles op de juiste manier werkt, geven trainingen aan zorgpersoneel en zijn het aanspreekpunt bij vragen. Kortom, een integrale oplossing die jouw organisatie helpt hoogwaardige zorg te leveren.

“Het systeem van Avics is toegankelijk en heel gebruiksvriendelijk”

Lodewijk Hoekema, Facilitair Technicus Noorderbreedte - De Stilen

Onze aanpak

Zorgtechnologie is bedoeld om het leven van mensen die zorg nodig hebben makkelijker, prettiger en veiliger te maken. Dit lukt alleen als de technologie goed aansluit op het dagelijks leven van de gebruiker. We hanteren vier stappen om daar te komen.

Alan

STAP 1: KENNISMAKEN

Om de juiste technologie op het juiste moment in te kunnen zetten, starten we met een uitgebreide kennismaking. Die kennismaking bestaat uit: 

  • een vrijblijvende afspraak bij jou op locatie, waarin we het vraagstuk van jouw organisatie bespreken en op hoofdlijnen uitleggen wat Avics daarin kan betekenen.
  • een quick scan* van je organisatie, waarbij we zowel de aanwezige techniek als de organisatie en de processen onder de loep nemen. Op basis daarvan ontvang je een adviesrapport, waarin:
    • onze bevindingen staan beschreven;
    • we een advies uitbrengen over de in te zetten zorgtechnologie;
    • voorlopige begroting is opgenomen, die we in de implementatiefase aanscherpen. Pas dan weten we namelijk precies wat er per bewoner nodig is qua dienstverlening. 
  • een demonstratie van onze slimme ZorgApp, ons inventieve zorgplatform Connect&Care en de zorgtechnologieproducten. 
  • een referentiebezoek bij een vergelijkbare klant van Avics. Tijdens dit bezoek zorgen we dat jij onze klant kunt bevragen op alle aspecten van onze dienstverlening; van ICT tot directie en van zorg tot management. Je kiest zelf of Avics aanschuift bij dit referentiebezoek. 

Wil je liever eerst een demonstratie? Dat kan natuurlijk ook. 

* Besluit je na de kennismaking om met Avics in zee te gaan? Dan vervallen de kosten voor de quick scan. 

Plan een demo in!

STAP 2: INVENTARISEREN

Als jouw organisatie kiest voor een samenwerking met Avics, gaan we samen aan de slag. We trappen de samenwerking af met meerdere intakegesprekken. 

  • Op het gebied van zorg inventariseert één van onze zorgcoaches, samen met de zorgprofessionals op de werkvloer, wat er per zorgbehoevende nodig is op het gebied van zorgtechnologie. Daarbij houden we uiteraard rekening met zorgzwaartepakketten en met de wensen van de zorgbehoevende, de familie en de zorgorganisatie. 
  • Op het gebied van techniek bespreken we met de verantwoordelijke voor IT wat er nodig is om onze dienstverlening op een veilige en juiste manier te laten werken. 
  • Op het gebied van management inventariseren we met teamleiders, managers en/of bestuurders welke procesmatige aanpassingen gedaan moeten worden en welke managementinformatie nodig is om resultaten te meten en te kunnen (bij)sturen.

Op basis van deze gesprekken weten we precies wat er nodig is. We scherpen ons advies aan en stellen een uitgebreid implementatieplan op, inclusief definitieve begroting. 

Doordat we veel tijd besteden aan de kennismaking en inventarisatie, weten we hoe de organisatie in elkaar steekt en welke vraagstukken er leven. Andersom weten jullie precies wat je van Avics kunt verwachten. Daardoor kunnen we de implementatiefase sneller doorlopen. Dat bespaart tijd én geld. 

STAP 3: IMPLEMENTEREN

De implementatiefase is een intensieve fase, waarin we veel contact met elkaar hebben. Dit is de fase waarin we ervoor gaan zorgen dat alles werkt, zowel qua techniek, als qua organisatie en processen. We voeren voornamelijk uit wat we in stap 1 en 2 samen hebben bedacht. Waar nodig ondersteunen we jouw organisatie in de verandering. Dat kan in de vorm van communicatie, coaching, training of op het gebied van systemen. Samen zorgen we dat het plan werkelijkheid wordt!

STAP 4: SAMEN RESULTATEN BOEKEN

In fase 4 plukt jullie organisatie de vruchten van de samenwerking met Avics. Zo is er meer nachtrust voor bewoners, doordat er geen loze alarmen meer afgaan. Ook de werkdruk van zorgmedewerkers neemt af, doordat er meer geplande zorg verleend kan worden. Bovendien verlopen processen efficiënter en kan het zorgpersoneel adequater handelen op het moment dat er écht iets aan de hand is. 

Om ervoor te zorgen dat we resultaten blijven boeken en beide partijen tevreden zijn en blijven over de samenwerking, zitten we regelmatig met elkaar om tafel. Hoe vaak en met welk gespreksonderwerp, dat bespreken we samen. Te denken valt aan: 

  • een maandelijkse afspraak (of op basis van behoefte) tussen onze zorgcoach en jullie teamleider of zorgmedewerker(s) over de zorginhoudelijke rapportage. 
  • een kwartaalafspraak tussen onze R&D-afdeling en jullie ICT- en zorgmedewerkers over jullie wensen en de roadmap van Avics.
  • een kwartaalafspraak tussen onze servicemanager en jullie IT of facilitair manager over de kwaliteit van de dienstverlening. De SLA en SLR vormen de leidraad voor dit gesprek.  
  • een halfjaarlijkse afspraak tussen het management van Avics en jullie bestuur om te bespreken of de zorgtechnologie bijdraagt aan de organisatiedoelstellingen.

Een gesprekscyclus met alle betrokken afdelingen en personen, zorgt ervoor dat we samen kunnen ontwikkelen en toekomstbestendige zorgtechnologie blijven leveren.

Plan een kennismakingsgesprek