Samen gaan
voor vrijheid

Avics Hilversum Juli24 002 Ronald Zijlstra

Zorgtechnologie als een dienst

De zorg is continu aan verandering onderhevig. Daarom beweegt de zorgtechnologie van Avics moeiteloos mee met de unieke, veranderende zorgbehoeften van ieder individu. Onze diensten zijn eenvoudig op en af te schalen en je betaalt alleen voor wat je gebruikt.

Natuurlijk zorgen we dat onze technologie van échte meerwaarde is. Dat kan alleen als het op de juiste manier wordt ingezet. Om dat te borgen bieden wij intensieve begeleiding door onze engineers en zorgcoaches bij de implementatie in alle lagen van de organisatie en bij het gebruik van de zorgtechnologie. Onze zorgcoaches zorgen dat alles op de juiste manier werkt, geven trainingen aan zorgpersoneel en zijn het aanspreekpunt bij vragen. Verandert de behoefte dan vertaalt onze eigen Research & Development dit naar nieuwe functionaliteit en nieuwe zorgtechnologie. Wij bewegen al 20 jaar mee vanuit dienstverlening. Kortom, een integrale oplossing die jouw organisatie helpt hoogwaardige zorg te leveren.

Lees meer over onze oplossingen
Avics Hilversum Juli24 009 Ronald Zijlstra

"De begeleiding op de werkvloer vanuit Avics gaf voor ons de doorslag."

Carlijn Pierik, Verpleegkundig Informatiekundige - Sensire
Onze aanpak

Zorgtechnologie is bedoeld om het leven van mensen die zorg nodig hebben makkelijker, prettiger en veiliger te maken. Dit lukt alleen als de technologie goed aansluit op het dagelijks leven van de gebruiker. We hanteren vier stappen om daar te komen.

Ontwerp Zonder Titel (16)
1. Kennismaken
Om de juiste technologie op het juiste moment in te kunnen zetten, starten we met een uitgebreide kennismaking.
Ontwerp Zonder Titel (18)
2. Inventariseren
Als jouw organisatie kiest voor een samenwerking met Avics, gaan we samen aan de slag. We trappen de samenwerking af met meerdere intakegesprekken.
Ontwerp Zonder Titel (17)
3. Implementeren
De implementatiefase is een intensieve fase, waarin we veel contact met elkaar hebben. Dit is de fase waarin we ervoor gaan zorgen dat alles werkt, zowel qua techniek, als qua organisatie en processen.
Ontwerp Zonder Titel (15)
4. Inventief samenwerken
In deze fase is er meer nachtrust voor de bewoners en minder werkdruk voor het zorgpersoneel, maar we blijven met je in gesprek en we blijven ontwikkelen, zodat we samen vooruit kunnen.

Kennismaken

Om de juiste technologie op het juiste moment in te kunnen zetten, starten we met een uitgebreide kennismaking. Die kennismaking bestaat uit:

  • Een vrijblijvende afspraak bij jou op locatie, waarin we het vraagstuk van jouw organisatie bespreken en op hoofdlijnen uitleggen wat Avics daarin kan betekenen.
  • Een demonstratie van onze slimme ZorgApp, ons inventieve zorgplatform Connect&Care en de zorgtechnologieproducten.
  • Een referentie bij een vergelijkbare klant van Avics. Tijdens dit bezoek zorgen we dat jij onze klant kunt bevragen op alle aspecten van onze dienstverlening; van ICT tot directie en van zorg tot management. Je kiest zelf of Avics aanschuift bij dit referentiebezoek.
Plan een kennismakingsgesprek

Inventariseren

Als jouw organisatie kiest voor een samenwerking met Avics, gaan we samen aan de slag. We starten de samenwerking met meerdere intakegesprekken.

  • Op het gebied van zorg inventariseert één van onze zorgcoaches, samen met de zorgprofessionals op de werkvloer, wat er per zorgbehoevende nodig is op het gebied van zorgtechnologie. Daarbij houden we uiteraard rekening met zorgzwaartepakketten en met de wensen van de zorgbehoevende, de familie en de zorgorganisatie.
  • Op het gebied van techniek bespreken we met de verantwoordelijke voor IT wat er nodig is om onze dienstverlening op een veilige en juiste manier te laten werken.
  • Op het gebied van management inventariseren we met teamleiders, managers en/of bestuurders welke procesmatige aanpassingen gedaan moeten worden en welke managementinformatie nodig is om resultaten te meten en te kunnen (bij)sturen.

Doordat we veel tijd besteden aan de kennismaking en inventarisatie, weten we hoe de organisatie in elkaar steekt en welke vraagstukken er leven. Andersom weten jullie precies wat je van Avics kunt verwachten. Daardoor kunnen we de implementatiefase sneller doorlopen. Dat bespaart tijd én geld.

Plan een kennismakingsgesprek

Implementeren

De implementatiefase is een intensieve fase, waarin we veel contact met elkaar hebben. Dit is de fase waarin we ervoor gaan zorgen dat alles werkt, zowel qua techniek, als qua organisatie en processen. We voeren voornamelijk uit wat we in fase 1 en 2 samen hebben bedacht. Waar nodig ondersteunen we jouw organisatie in de verandering. Dat kan in de vorm van communicatie, coaching, training of op het gebied van systemen. Samen zorgen we dat de gevraagde verandering plaatsvindt.

Plan een kennismakingsgesprek

Inventief samenwerken

In fase 4 plukt jullie organisatie de vruchten van de samenwerking met Avics. Zo is er meer nachtrust voor bewoners, doordat er minder alarmen afgaan. Ook de werkdruk van zorgmedewerkers neemt af, doordat er meer geplande zorg verleend kan worden. Bovendien verlopen processen efficiënter en kan het zorgpersoneel adequater handelen op het moment dat er écht iets aan de hand is.

Om ervoor te zorgen dat we resultaten blijven boeken en beide partijen tevreden zijn en blijven over de samenwerking, zitten we regelmatig met elkaar om tafel. Hoe vaak en met welk gespreksonderwerp, dat bespreken we samen. Te denken valt aan:

  • Een maandelijkse afspraak (of op basis van behoefte) tussen onze zorgcoach en jullie teamleider of zorgmedewerker(s) over de zorginhoudelijke rapportage.
  • Een kwartaalafspraak tussen onze R&D-afdeling en jullie ICT- en zorgmedewerkers over jullie wensen en de roadmap van Avics.
  • Een kwartaalafspraak tussen onze servicemanager en jullie IT of facilitair manager over de kwaliteit van de dienstverlening. De SLA en SLR vormen de leidraad voor dit gesprek.
  • Een halfjaarlijkse afspraak tussen het management van Avics en jullie bestuur om te bespreken of de zorgtechnologie bijdraagt aan de organisatiedoelstellingen.

Een gesprekscyclus met alle betrokken afdelingen en personen, zorgt ervoor dat we samen kunnen ontwikkelen en toekomstbestendige zorgtechnologie blijven leveren.

Plan een kennismakingsgesprek