Klant aan het woord

De klantreis van Sensire

Als je als zorgorganisatie aan de slag wilt met zorgtechnologie, gaat er een belangrijk traject aan vooraf. Welke zorgtechnologie past bij de organisatie? Welke partij begrijpt het beste wat je wilt en sluit tevens goed aan bij de wensen? Bij Avics noemen we dit voortraject ‘de klantreis’. In dit artikel vertellen Carlijn Pierik, Verpleegkundig Informatiekundige, en Erik Noordman, (interim) projectmanager van Sensire hun ervaring met de ‘Avics klantreis’. 

Als grootste zorgorganisatie in de Achterhoek en de Liemers biedt Sensire dag en nacht verzorging, verpleging en gespecialiseerde zorg, bij de mensen thuis of in één van haar woonzorgcentra. Het motto van Sensire is ‘Leven zoals u wilt’. De wensen van haar bewoners en cliënten staan centraal en zorgtechnologie levert daar een belangrijke bijdrage aan. Sensire heeft hierbij gekozen voor Avics als zorgtechnologiepartner. ‘Tijdens het aanbestedingstraject hebben we Avics en twee andere partijen uitgenodigd,’ vertelt Erik Noordman. ‘Voor ons is het heel belangrijk dat het eigenaarschap van de technologie bij de zorg zelf ligt, zij bepalen welke domotica er op de betreffende afdelingen komen. Zij weten immers wat de zorgvraag en -behoeften van onze cliënten zijn. Daarnaast wilden we een systeem dat heel gebruiksvriendelijk is.’ 

Aanbesteding

Zowel Avics als twee andere partijen werden uitgenodigd om een voorstel te doen wat betreft zorgtechnologie. Erik: ‘Avics sprong er positief uit in de manier waarop zij het gesprek aangingen. In hun offerte lichtten ze alles duidelijk toe. We wisten precies wat ze aanboden en wat het ons zou gaan kosten. Het feit dat Avics de technologie aanbiedt als een dienst is voor ons heel prettig. Dat zorgt niet alleen voor flexibiliteit maar daarmee worden wij ook meteen ontzorgd.’ Carlijn: ‘Het contact met Avics tijdens het aanbestedingstraject was erg prettig. Zowel Jolanda Benninga als haar collega’s waren zeer professioneel. Ze weten waar ze over praten en denken goed met je mee.’

Partner die bij ons past

Tijdens het aanbestedingstraject was het voor Sensire duidelijk: Avics is de partner die goed bij ons past. Erik: ‘Het is het type partner dat bij ons als organisatie past. Ze doen wat ze zeggen en zijn in staat om zich met ons mee te ontwikkelen.’ Wat voor Sensire tevens de doorslag gaf, was de begeleiding op de werkvloer vanuit Avics. Carlijn: ‘Avics werkt met een zorgcoach die zelf veel ervaring heeft in de zorg. Dat werkt heel fijn. Omdat de oude technologie problemen gaf, was het heel belangrijk dat onze zorgmedewerkers weer vertrouwen in het systeem zouden krijgen. Tijdens de livegang van de ‘Slimme Optische Sensor technologie’ was Marian Kors, de Avics zorgcoach, aanwezig. Zij heeft onze zorgmedewerkers stap voor stap meegenomen tijdens de implementatie. Zelfs tijdens de eerste nachtdienst was ze aanwezig en ze heeft een training gegeven aan alle medewerkers. Dat gaf ons en onze medewerkers veel steun en vertrouwen.’

Dit artikel nog eens rustig teruglezen of delen? Download de case.

"De begeleiding op de werkvloer vanuit Avics gaf voor ons de doorslag"
Verpleegkundig Informatiekundige
- Carlijn Pierik, Sensire