Zorgcoaching Zorgtechnologie

Marijn ontzorgt klanten en collega's in haar rol als Service Analist

Blogs
Marijn

Bij Avics werken mensen die écht van aanpakken weten. Het is dan ook niet vreemd dat veel collega’s jarenlang loyaal blijven. Eén van die collega's is Marijn, service analist, die niet alleen klanten helpt via de servicedesk, maar ook collega’s ondersteunt bij het optimaliseren van hun werk. Na bijna 13 jaar in het moederbedrijf en inmiddels vier jaar bij Avics, vroegen we Marijn naar haar werkplezier en de hechte band met het bedrijf.

Van Sciva naar Avics

Marijns reis begon bij Sciva, het zusterbedrijf van Avics. “Sinds vier jaar zit ik nu bij Avics. Daar werk ik voornamelijk op de servicedesk, maar daarnaast ondersteun ik ook collega’s met dingen als Excel, documenten opmaken of andere technische vraagstukken. Het is heel wisselend en geen dag is hetzelfde.” Naast deze taken voert Marijn ook steekproeven uit om te controleren of systemen bij klanten goed werken.

“De servicedesk is het begin. Maar het is maar net wie er hulp nodig heeft. De ene keer zijn het geoptimaliseerde lijsten voor de zorgcoaches, de andere keer een verbetervoorstel voor het MT.

Wat doe je als service analist?

De centrale mailbox is het startpunt van Marijns werkzaamheden. Hier komen alle servicegerichte vragen van klanten binnen. “Dat kan gaan om het aanmaken van een klantaccount of om technische problemen. Die vragen categoriseren we: kunnen we het meteen oplossen, moet het gepland worden, of is het iets wat de engineers oppakken?”

De afwisseling in het werk spreekt Marijn erg aan. “Soms ondersteun ik zorgcoaches die een Excel-lijst willen optimaliseren, of maak ik een Word-document dat omgebouwd moet worden naar een rekenmodel in Excel. Tussendoor maak ik documenten op voor engineers.” Wat ze het leukst vindt? “Zelf dingen uitzoeken en controleren. Bijvoorbeeld het optimaliseren van het klantportaal of steekproefsgewijs contact met de Technische Dienst van klanten om storingen te voorkomen of op te lossen.”

De kracht van vrijheid en vertrouwen

Wat maakt het werk voor Marijn zo fijn? “Ik vind de afwisseling leuk, maar ook de vrijheid die ik krijg om mijn dag zelf in te vullen. Dat is iets wat ik bij Avics enorm waardeer. Ze geven je het vertrouwen om je werk op je eigen manier te doen, en dat vind ik echt heel fijn.”

Het hart van Avics

Over de bedrijfscultuur bij Avics is Marijn duidelijk enthousiast. “Wat ik mooi vind, is dat iedereen altijd bereid is om problemen van klanten zo snel mogelijk op te lossen. Dat ‘hart voor Avics’ is bij iedereen heel groot.”

AVICS 247

“Bij Avics is er geen 9-tot-5-mentaliteit. Als klanten na werktijd bellen of appen, dan staan we gewoon klaar. En ook als je zelf ergens tegenaan loopt, is er altijd wel iemand die je wil helpen. Je hoeft je nooit zelf te zien te redden, want iedereen staat voor elkaar klaar.”

Collega’s die vrienden worden

Marijn heeft veel contact met de service engineers en werkt nauw met hen samen. “We hebben hele korte lijntjes. Als er een ticket binnenkomt, bespreken we samen de aanpak. Zo help je elkaar continu.” Maar het contact gaat verder dan alleen werk. “Het voelt soms meer als een vriendengroep dan als collega’s. In het weekend gaan we weleens met elkaar naar een voetbalwedstrijd of wat drinken. Vaak bellen we elkaar ook als we onderweg zijn. Die vriendschap maakt het werk nóg leuker.”

Schermafbeelding 2024 05 30 105956

Maak jij binnenkort ook impact in de zorg? Solliciteer op onze openstaande functies

Bekijk onze vacatures