De schakel tussen mens en techniek

Zorgtechnologie kan zorgpersoneel ontlasten en de druk op de zorg te verminderen. Tegelijkertijd zorgt zorgtechnologie voor verandering binnen de organisatie. Zorgmedewerkers hoeven bepaalde handelingen niet meer uit te voeren of moeten op een andere manier gaan werken. Dat vraagt flexibiliteit en verandervermogen van zorgmedewerkers. Daarom levert Avics niet alleen zorgtechnologie, maar ook zorgcoaching.

Zorgcoaching van Avics

De zorgcoaches van Avics zorgen voor een soepele implementatie en integratie van zorgtechnologie binnen een organisatie. Ook zijn ze het eerste aanspreekpunt bij vragen en veranderingen. Onze zorgcoaches komen uit de zorg en begrijpen als geen ander waar zorgmedewerkers dagelijks mee te maken krijgen. Anderzijds weten zij precies wat de zorgtechnologie van Avics kan en hoe het medewerkers en bewoners verder kan helpen. Dat maakt ze tot een onmisbare schakel binnen onze dienstverlening.

Foto header-min

Zorgcoaching in de praktijk

In zes stappen naar een succesvolle samenwerking.

Kennismaken

1
Het uitgangspunt van Avics is dat zorgtechnologie moet aansluiten op de organisatie. Daarom starten we met een inventarisatie van jullie visie, missie en doelstellingen. Ook halen we verwachtingen op en brengen we wensen en behoeften in kaart. We willen weten hoe jullie werkprocessen eruit zien en welke uitdagingen jullie ervaren.

Informeren

2
Als we de organisatie en de wensen van medewerkers in kaart hebben gebracht, leggen onze zorgcoaches uit wat zorgtechnologie voor de organisatie kan betekenen. Welke functionaliteiten zijn er, wat betekent het voor bewoners en medewerkers en welke bijdrage kan de technologie leveren in het realiseren van de missie en organisatiedoelstellingen.

Implementeren

3
Als verwachtingen en behoeftes duidelijk zijn, bepalen we samen welke technologie we bij welke bewoner gaan inzetten. Dat doen we uiteraard in nauw overleg met de familie. Ook houden we rekening met individuele zorgleefplannen, de (on)mogelijkheden binnen de Wet Zorg en Dwang en de werkprocessen van het zorgpersoneel.

Communiceren

4
Communicatie met zorgmedewerkers en (familie van) bewoners is ontzettend belangrijk. Dat doen we in de vorm van informatieavonden, trainingen, coaching en door als vraagbaak te fungeren voor het zorgpersoneel. Daarnaast hebben we informatiefolders en andere formats klaarliggen voor de communicatie met belangrijke stakeholders.

Ervaren

5
Het is tijd voor de livegang! We gaan ervaren hoe de zorgtechnologie in de praktijk werkt. De zorgcoaches hebben na de implementatie regelmatig contact met de zorgmedewerkers. Ze bespreken hoe het gaat, waar het zorgpersoneel tegenaan loopt in de dagelijkse praktijk en hoe bewoners de zorgtechnologie ervaren. Waar nodig sturen we bij.

Evalueren

6
Na verloop van tijd evalueren we het effect van de zorgtechnologie. Dat doen we door de rapportages te analyseren en ervaringsverhalen aan te horen. Zo onderzoeken we of de juiste technologie is ingezet en of het juist wordt gebruikt. Samen kijken we of er ruimte is voor verbetering; in technologie, in cultuur en/of in organisatieprocessen.

“Dit moet een quote zijn over de zorgcoaching van Avics.” 


Evelien Stevens - Hans Wijkverpleegkundige, ZGR Stevenskamp

Zorgcoaching = sleutel tot succes

De zorgcoaches zijn een belangrijke schakel tussen de zorgorganisatie en Avics. Enerzijds leren ze het zorgpersoneel hoe ze met de technologie kunnen werken. Anderzijds hebben ze veelvuldig contact met de techneuten van Avics en leren ze hen vanuit de zorg te denken. Zo leveren de zorgcoaches een belangrijke rol in de ontwikkeling van innovaties die aansluiten op het primaire zorgproces.

Foto header-min

Vertrouwen als basis

De zorgcoaches betrekken de mensen die met de zorgtechnologie werken en laten ze intensief meedenken over de verandering. Het feit dat de zorgcoaches de wensen en uitdagingen van het zorgpersoneel kennen en hen continu betrekken bij de implementatie van de techniek, zorgt voor wederzijds begrip en vertrouwen. Dat maakt dat zorgcoaching dé sleutel is tot een succesvolle samenwerking.

De voordelen van Avics zorgcoaching

Intensieve begeleiding

Zorgcoaches begeleiden de implementatie van zorgtechnologie. Ze spreken de taal van de zorg en kennen de techniek door en door. 

Rust in de organisatie

Verandering kan leiden tot chaos. De zorgcoaches zorgen voor een stapsgewijze integratie, voor rust en duidelijkheid in het proces.

Proactief advies

Zorgcoaches checken continu hoe het gaat en geven waar nodig opfriscursussen om de technologie voor de organisatie te laten werken.

Direct aanspreekpunt

De zorgcoaches zijn het directe aanspreekpunt. Ze geven proactief advies en fungeren als sparringpartner en vraagbaak voor zorgpersoneel.

Clip-path-group-1

Interesse in de zorgtechnologie van Avics?

Neem contact op!

Contactformulier

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Keuze*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.